Portal - Wadowice
polski Strona główna / Z życia szkoły / Rok 2013/14
Środa - 15 sierpnia 2018      "Człowieka nie można do końca zrozumieć bez Chrystusa. A raczej: człowiek nie może siebie sam do końca zrozumieć bez Chrystusa." JPII
[Grono Pedagogiczne] [Galeria] [Z życia szkoły] [Kontakt] [Ciekawe linki] [Koła zainteresowań] [Archiwum] [Nasze sukcesy] [Rekrutacja-ankieta] [Odblaskowa Szkoła]
Rok szkolny 2013/2014

Na turystycznym szlaku - Leskowiec-Jałowiec-Szyndzielnia-Klimczok

Nasze jesienne wędrówki rozpoczęła klasa III gimnazjum, która pod wodzą p. dyrektora Marka Pelczara wspięła się na Groń Jana Pawła II. Wycieczka - jak widać na zdjęciach - była bardzo udana, co zainspirowało innych do zdobywania kolejnych szczytów.

W słoneczną sobotę - 12.10.2013r. (pod wodzą nauczycieli i rodziców) Koło Turystyczne wyruszyło do Stryszawy - Siwcówki. To niezwykle urokliwe miejsce, odwiedzane w latach 1960-67 przez Pasterzy Kościoła polskiego - Prymasa Tysiąclecia Kardynała Stefana Wyszyńskiego i Kardynała Karola Wojtyłę. Ich pobyt upamiętniają pomnik w Siwcówce, a na szczycie Jałowca - krzyż z wygrawerowaną tablicą. Docelowym punktem wycieczki był Jałowiec (1111 m. n. p.m.) - najwyższy szczyt Pasma Jałowieckiego.

Pogoda dopisywała. W wyśmienitych humorach wędrowaliśmy leśnymi duktami wśród skarłowaciałych świerków i buków. Las mienił się wszystkimi kolorami jesieni. Po dotarciu na szczyt, naszym oczom ukazała się rozległa panorama - pasma należące do Beskidu Żywieckiego, Śląskiego, Magury Orawskiej, a także Małej Fatry. W drodze powrotnej wstąpiliśmy jeszcze do przepięknie położonego na zboczu schroniska Opaczne. Niektórzy posilali się prowiantem, inni korzystali z dostępnych huśtawek.

Kolejna wyprawa miała miejsce 19.10.2013r.  Tym razem Beskid Śląski - Szyndzielnia-Klimczok. Nasze szeregi zasilili koledzy i koleżanki z zaprzyjaźnionej Szkoły Katolickiej SPSK z Ponikwi. Część trasy przejechaliśmy kolejką gondolową (na Szyndzielnię), a stamtąd wyruszyliśmy na pobliską górę Klimczok (1117m. n.p.m.). Zmierzając niebieskim szlakiem do Szczyrku, nawiedziliśmy także Sanktuarium Matki Bożej Królowej Polski "Na Górce". Miejsce związane z objawieniami Matki Bożej dwunastoletniej dziewczynce - Mariannie.

Wyprawę zakończyliśmy w cukierni, pałaszując pyszne lody i dzieląc się wrażeniami z jesiennych wędrówek.